לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

הדבקת קרמיקה – מה זה ואיך עושים את זה?

הדבקת קרמיקה

תוכן עניינים

כיום, רבים פונים לאפשרות של הדבקת קרמיקה. במקום להוציא את האריחים של הרצפה הקודמת מהבית, פשוט עושים מתיחת פנים לרצפה בדרך מהירה וקלה. העבודה היא כמובן זולה, וכל הבלגן בבית נחסך. במאמר זה נסביר מה זו הדבקה של אריחים ומתי כדאי לעשות אותה.

שני הסוגים של עבודה זו – הדבקת קרמיקה

הדבקת קרמיקה מתבצעת בשני סגנונות הדבקה מרכזיים.

  • הדבקת רצפה קיימת
  • הדבקה לאחר שמסירים את האריחים הקיימים ואז מדביקים את אריחי הקרמיקה החדשים על צמנט.

הדבקת של אריח על אריח

סוג החומר ממנו עשויה הקרמיקה מהווה שטח לא סופג במיוחד, לכן, למרות שזה כן אפשרי להדביק אריחי קרמיקה חדשים על ישנים, יש לקחת בחשבון שהחומר להדבקה, יעבוד בצורה יותר יעילה על משטח סופג כמו צמנט – וכמובן על חומר ייעודי לביצוע הפעולה.

ניתן לומר שזה עניין של שיקול אינדיבידואלי. כיוון שישנם אנשים שמשפצים את בתיהם כל שנה או שנתיים. ולעומת זאת, ישנם אנשים שמשפצים לעיתים רחוקות. אך אם לסכם את כל הנ"ל במשפט אחד פשוט – שיטה זו תחזיק מעמד זמן רב אם היא מודבקת על חומר סופג כמו צמנט ולא על קרמיקה, שהיא חומר לא ייעודי להדבקה כמובן.

סיבה נוספת למה כדאי יותר לבצע הדבקה זו רק לאחר שמסירים את הקרמיקה הישנה, תהיה הקטנת ממדי שטח הבית. כמובן שלכל סוג ריצוף יש עובי מסוים, ולכן כאשר מבצעים זאת על אריח או רצפה ישנה, זה לא ממש תורם לנראות המרחבית של חלל החדר.

כדאי לזכור את העובדה שביצוע הדבקת אריחים על משטח צמנט מביאה את הצורך בהסרת אריחי הקרמיקה הישנים. ורק לאחר מכן ניתן יהיה לבצע את ההדבקה – מה שייקח הרבה זמן עבודה.

התהליך של הדבקה אריח על אריח

דבר ראשון שהשיפוצניק יעשה זה בדיקה מקיפה ראשונית של הרצפה הקיימת. במידה ואריחי הקרמיקה הקיימים יציבים ושלמים, אפשר יהיה להתחיל בביצוע ניקיון יסודי שלה. ולאחר מכן איש המקצוע ימרח שכבת דבק על הרצפה הקיימת – תוך כדי התאמת סוג הדבק לסוג האריח.

לאחר תהליך זה, תתבצע בדיקה מקיפה של איכות ההדבקה. ואם הכל כשורה, אז ניתן לומר שפה מסתיים התהליך, ותוכלו להנות מרצפה חדשה בביתכם.

סוגי קרמיקה

ישנם סוגים שונים של קרמיקה, מארצות ייצור שונות וכמו כן, סוגי גימור וגם עיבודים שונים.

יש סוג קרמיקה עם מראה מט שיכול להתאים גם לסלון ולחדרים. אם מדברים על מקלחת/שירותים עדיף יהיה לבחור ברצפה עם גימור מט, שהיא פחות מחליקה.

הדבקת קרמיקה – אז מתי כדאי לבצע אותה?

כשרוצים להחליף את המראה של הרצפה הקיימת, אבל לא רוצים להתחיל להילחם עם הרצפה הקודמת כדאי לבצע החלפה. זהו תהליך שמתאים גם למי שרוצה להוזיל באופן משמעותי את העלויות של השיפוץ. רק כדי לסבר את האוזן, המחיר של הדבקת האריחים נמוך יותר בשליש בערך מהחלפה של רצפות ישנות לחדשות.

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות