לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

איך הפסקתי לעשן

איך הפסקתי לעשן

תוכן עניינים

שלום לכולם:) לאחר 10-15 כישלונות, סוף סוף הצלחתי, הפסקתי לעשן, בפוסט הזה אני רוצה לשתף אתכם איך הצלחתי להפסיק ואולי לעזור למעשנים שבינינו שרוצים, להפסיק גם.

אז קודם כל, אני חייב לציין שללא הספר של אלן קאר, אולי לא הייתי מצליח, אנסה לתמצת אותו במשפט הכי חשוב שחייב להיקלט – אנחנו לא מכורים לסיגריות, אנחנו מכורים לניקוטין! כמו שיש מכורים להרואין, לאלכוהול ולסמים אחרים, מי שמעשן 20 סיגריות ביום או אפילו סיגריה בשבוע מכור לניקוטין, כל אחד ברמת ההתמכרות שלו. עד היום יש ארצות שבהן לא מעשנים סיגריות אלא מסניפים טבק שבו יש ניקוטין ומקבלים את אותו האפקט.

בגדול, ברגע שתוציאו מהמשוואה את הניקוטין, לא יהיה לכם יותר צורך לעשן. וגם אם תעשו את זה (ויש אפשרות לעשות את זה שעליה כתבתי בהמשך), תעשו לעיתים רחוקות.

אז איך הפסקתי לעשן

כמו שכתבתי, השלב הראשוני שעשיתי הוא לקרוא את הספר של אלן קאר, להבין ולהפנים שאני מכור לניקוטין. לאחר שקראתי את הספר, קניתי מסטיק ניקוטין והחלטתי לעשות ניסוי שיגרום לי להבין באמת שאני מכור לניקוטין. לאחר כמה שעות שבהן לא עישנת ורציתי מאוד לעשן, לקחתי מסטיק ניקוטין. ההבנה באותו רגע היא שהמסטיק נותן לי את אותו הסיפוק בדיוק כמו סיגריה (אף על פי שהטעם של המסטיק היה בלתי נסבל) הפתיעה אותי מאוד, ככה בעצם לימדתי את התת מודע שלי שאני מכור לניקוטין.

להפסיק לצרוך ניקוטין בפעם אחת

ברגע שהבנתי שאני מכור לניקוטין, ניסיתי עשרות פעמים להפסיק, וכל פעם מחדש, נכשלתי. פשוט הגעתי לרמות מתח גבוהות מידי ולא הצלחתי להרגיע את עצמי. הכעס פשוט נאגר ונאגר, זה בעיקר מה שהפריע לי, שאני לא מצליח להירגע. אני בטוח שלפעמים הבאתי את עצמי לכעס כדי להיכשל בכוונה ולקחת סיגריה.

אז מה עשיתי בפעם האחרונה שבה הצלחתי

  1. רסקיו – למי שלא מכיר, תמצית פרחי באך שפשוט מרגיעה אותך לכמה שניות
  2. פעילות גופנית – קניתי אופניים יד 2 ופשוט רכבתי כמעט כל יום בשבוע הראשון
  3. סביבה – חשוב לבקש מהסובבים אותך לוותר לכם בשבועיים שלושה הראשונים שבהם אתם מפסיקים לעשן:

להשתדל לא להיכנס לריבים, זו בכל זאת גמילה, נכון שהרבה יותר קל להיגמל מניקוטין מאשר מהרואין או כמעט כל סם אחר אבל עדיין, יש פה תהליך גמילה, של שבועיים שלושה שבהם יש קושי. אישית, לקח לי בערך חודשיים עד שבאמת עבר לי כל רצון לעשן סיגריה.

לאחר חודשיים, למדתי איך נרגעים ללא סיגריה, כבר לא הייתי זקוק לרסקיו ואת האופניים הזנחתי:) אבל העיקר שהם עזרו לי בתקופה הגמילה.

אז למה הפעם באמת הצלחתי

אני חושב שרוב האנשים יצליחו להפסיק לעשן כל החיים אם יבצעו את מה שאני ביצעתי. רק שלי אישית, זה עדיין לא הספיק. עדיין לא כתבתי לכם למה באמת הצלחתי, עד עכשיו הכל טוב ויפה, אבל עדיין נשארה לי בעיה אחת גדולה שצריך לפתור: סיגריות עם אלכוהול! אז כן, זה אפשרי, ועם הזמן מתרגלים לא לעשן ולשתות אלכוהול. מתרגלים גם לא לעשן באירועים כשכל הסביבה מעשנת אבל לא חייב להתרגל. לאחר חודש וחצי בערך של גמילה, בזמנים מסויימים כמו פגישה עם חברים או אירועים, הרגשתי שבא לי סיגריה במיוחד עם אלכוהול, אז לפני שנגררתי לעשן סיגריה רגילה, חיפשתי תחליף שיעזור לי ומצאתי.

סיגריה ללא ניקוטין

קניתי סיגריה אלקטרונית ללא ניקוטין שהיה לה טעם טוב אבל הרגשה שונה ולא מספקת לטעמי (אולי זה יעזור למי שהיה רגיל לעשן סיגריה אלקטרונית) אז קניתי סיגריה רגילה ללא ניקוטין. אחרי חיפוש קצר בגוגל של "סיגריות ללא ניקוטין" תמצאו כמה חברות שעושות משלוח של קופסאות סיגריות ללא ניקוטין. צריך להתרגל לטעם של הסיגריה, אבל אחרי 4 – 5 סיגריות שעשינתי זה פשוט הפך את החיים. הבנתי שאני יכול לעשן עם אלכוהול ויכול לעשן פעם בשבוע עם חברים, אבל לא להשתעבד לסיגריות לכל החיים. זאת אומרת שכשיש אירוע או ישיבה, אני יכול לשתות שתיים שלוש כוסות של אלכוהול ולעשן 5 – 6 סיגריות לפי הרצון שלי ויום למחרת לקום ללא צורך לחשוב על סיגריות. בנוסף, הרבה יותר כיף לי בשבתות (מה שבעבר היה קשה כי אני לא מעשן בשבת). אני לא חושב ולא מתגנב לסיגריה לפני השינה, הפסקתי לקום חסר סבלנות בבוקר ובגדול כל החיים שלי השתנו לטובה.

בגדול, לא הפסקתי לעשן, הפסקתי לצרוך ניקוטין, אשמח מאוד לקבל תגובות:)

2 תגובות

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות