לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

בדיקת האזנה לטלפון

בדיקת האזנה לטלפון

תוכן עניינים

רכשתם מכשיר נייד חדש והוא כל עולמכם. יש בו את אנשי הקשר שלכם, את לוח הזמנים, את הפתקים הקטנים שמכוונים אתכם בעבודה. בעצם, כל ההתנהלות היומיומית שלכם תלויה בו ובכל מה שיש בתוכו. על כן, כדי להגן כראוי על הטלפון שלכם ולגרום לו להחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר, עליכם לתחזק אותו. יש לשמור תמיד את הסוללה טעונה. יש לשמור את כבל החשמל במכשיר כאשר אינו בשימוש, ויש לטעון את הסוללה כאשר היא חלשה. יחד עם זאת, הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא בדיקת האזנה לטלפון שברשותכם. עליכם לוודא שאף אחד לא מקשיב לשיחות שלכם. במונחים המקצועיים זו תופעה שנקראת "האזנות סתר לטלפונים ניידים". תופעה זו שפועלת באמצעות התקנת תוכנות ריגול שונות התפשטה במהרה. היא עברה מהמגזר העסקי לסכסוכים אישיים שונים. כיום זו מכת מדינה שפולשת באופן מידי לפרטיות באלימות ובבוטות.

היכנסו להתרשם מחוקרים פרטיים

מה המשמעות של בדיקת הימצאותה של תוכנת ריגול והאזנה לטלפון?

המילה 'תוכנת ריגול' משמשת להתייחסות לתוכנה שיכולה לפלוש למחשב אישי ולמכשיר נייד. תוכנה זו מרגלת אחרי המשתמש, לפעמים ללא ידיעתו. הדבר יכול לחלץ מידע רגיש כמו נתונים אישיים, פרטים על אנשי קשר, סיסמאות ומספרי כרטיסי אשראי. בנוסף לכך, התוכנה יכולה גם לעקוב אחר פעילות האינטרנט של המשתמש. זאת ועוד, תוכנות ריגול משמשות לעתים קרובות למכירת מידע לסוכנויות שיווק וחברות.

כיצד ניתן לבצע את הבדיקה?

ראשית, יש לשים לב לסימנים טכניים במכשיר כגון: אורך חיי הסוללה קצרים במיוחד או עצירה של שיחות. כמו כן, יש לשים לב לניתוקים חוזרים ונישנים ולהפעלה אוטומטית של המכשיר. דהיינו, יש לבדוק כל התנהגות חריגה אחרת המעוררת את תשומת לבכם.

שנית, הדבר המשמעותי ביותר לכך שקיימת האזנה במכשיר שלכם, הוא אינדיקציות לדליפת מידע. כלומר, מידע אישי שלכם מגיע לגורם אשר לא אמור להיות חשוף אליו בשום אופן. דליפת מידע היא הפגיעה החמורה ביותר בפרטיות של כל אדם באשר הוא. לרוב היא מגיעה ממכשירי האזנה שהותקנו במכשירים הניידים.

שלישית, יש להשגיח על הנייד כל הזמן! ההשגחה תקשה על הפורץ להשתלט על המכשיר שלכם. ההשגחה כוללת איסור על פתיחת הודעות שנשלחות מגורמים לא מוכרים או לינקים חשודים. כמו כן, אין לפתוח קבצים במייל שאינכם יודעים מי שלח אותם. יש לעדכן את גרסת מערכת ההפעלה ואת עדכוני האבטחה. בנוסף, יש להגן על המכשיר באמצעות בחירת סיסמה ארוכה ומורכבת. ולבסוף, עדיף לא להשתמש ברשת WIFI המוצעת בחינם, שאינה מאובטחת ונתונה להאזנה.

רביעית, אם בכל זאת אתם חושבים שאולי מישהו מאזין לכם, יש באפשרותכם להציב אפליקציה בטלפון שלכם. האפליקציה תתריע בכל פעם כשמישהו מנסה להקשיב.

לסיכום, מכל האמור לעיל נראה כי המשמעות בביצוע בדיקת האזנה חשובה ביותר.

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות