לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

התחממות גלובלית – מדוע כה חשוב להיות מודע להשלכותיה?

התחממות גלובלית

תוכן עניינים

התחממות כדור הארץ היא תופעה שנחקרת מזה עשרות שנים. מדובר בעלייה הדרגתית בטמפרטורות הממוצעות הקיימות על פני השטח של כדור הארץ. הסיבה לעלייה זו נובעת מאפקט החממה. ישנן השלכות רבות לתופעת ההתחממות הגלובלית, הן על האדם והן על כדור הארץ. ההשפעה העיקרית של ההתחממות הגלובלית הינה שאנשים יסבלו מאירועי מזג אוויר קיצוניים, למשל,  גלי חום חזקים ובצורת. בנוסף לכך, הטמפרטורה הגבוהה הביאה למעט כיסוי קרח בחודשי החורף. דבר זה גורם ליותר שחיקה והצפות.

טמפרטורת פני השטח הממוצעת של כדור הארץ עלתה בכ-0.8 מעלות צלזיוס במהלך המאה ה-20. זוהי הראייה המרכזית להתחממות כדור הארץ. דהיינו, התחממות כדור הארץ היא עליית הטמפרטורה של האטמוספירה והאוקיינוסים של כדור הארץ, מה שמוביל לשינויים בסביבה.

התחממות גלובלית: האם לא מדובר רק בשינוי האקלים?

יש לציין כי האקלים של כדור הארץ השתנה פעמים רבות במהלך ההיסטוריה שלו. אולם המגמה הנוכחית נגרמת בעיקר מפעילות אנושית. השפעה מרכזית נוספת היא שמפלס המים באגמים, נהרות ואוקיינוסים עולה, ומליחותם יורדת.

הבעיה עם התחממות גלובלית היא ההשלכות העתידיות שלה, שחלק מהן אנו מרגישים כבר היום.

ההשלכות של ההתחממות הגלובלית:

  • הפשרת כיפות קרח
  • עליית מפלס פני הים
  • אירועי מזג אוויר קיצוניים תכופים יותר כמו בצורת וגשמים כבדים
  • שריפות לעיתים תכופות יותר
  • שינויים במערכות אקולוגיות ובבתי גידול
  • הכחדת מיני בעלי חיים.

יש כבר אלפי חברות שמשתמשות באנרגיה ירוקה בלבד, אפילו Google לקחה על עצמה יעד שעד 2030 תבטל את פליטות פחמן הנובעת מצריכת החשמל

הטווח הרחוק – חשיבות הישרדות מיני בעלי החיים

יתירה מכך, ההשלכות של התחממות גלובלית חמורות עוד יותר כשמביטים לטווח הרחוק. זאת מכיוון שתהיה להן השפעה על כל יצור חי על הפלנטה הזו: מבני אדם דרך בעלי חיים ועד צמחים ואפילו מיקרואורגניזמים. שינויי האקלים ישפיעו על המערכות הטבעיות והכלכלות בעולם. הדבר ישפיע גם על מערכות יחסים בין אנשים. לדוגמה, על ידי הגברת הסכסוך על משאבי מים או על ידי הקטנת מקורות המזון באזורים מסוימים.

זאת ועוד, יש אנשים המאמינים שההתחממות הגלובלית תוביל לשינויים משמעותיים על פני כדור הארץ, ממש כפי שקרה בתקופה שהדינוזאורים נכחדו. הסיבה לכך יכולה להיות מכיוון שההתחממות של כדור הארץ נגרמת מפעילויות אנושיות, כמו שריפת דלקים מאובנים. בנוסף, בני אדם גרמו למינים מסוימים להיכחד מה שגרם לשינויי אקלים. כתוצאה משינויי אקלים אלה, מינים נדחקים מבתי הגידול הטבעיים שלהם וחלקם נכחדים. לדוגמה, האקלים המתחמם גורם להמסת כיפות הקרח, ומשפיע על בתי הגידול של דובי הקוטב.

מה ניתן לעשות על מנת למנוע את ההתחממות הגלובלית?

יש הרבה שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע התחממות כדור הארץ. הכי חשוב זה לקחת אחריות על הפעולות שלנו ועל הצעדים שאנו נוקטים כדי להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו.  זהו הצעד הראשון לעבר עתיד בר-קיימא וסביבה בריאה יותר. בנוסף, אנחנו יכולים להתחיל להשתמש בפחות אנרגיה. אנחנו יכולים גם לעבור לדלקים מתחדשים ונקיים יותר. או שאנחנו יכולים לנהוג פחות ברכב, במיוחד בערים ובכך להמעיט את זיהום האוויר. הסיבה: כשאנו רוכבים על אופניים והאוויר רענן ונקי, אנו יודעים שזה טוב לכולם.

יתר על כן, אנו יכולים להפחית את הפסולת. פליטות מתחנות כוח, מכוניות ומפעלים מהווים כשני שלישים מהפליטות העולמיות. פליטות עשן של התחבורה מהוות 37% מהפליטות. דבר זה גרם לצמיחת תעשיית הרכבים החשמליים. בקרוב כולנו ניסע ברכב חשמלי ונתרום לעצירת ההתחממות הגלובלית.

לסיכום, חשוב מאוד לפעול כדי לבלום את ההשפעה של שינוי האקלים הללו, לפני שיהיה מאוחר מדי. חלק מהמדענים טוענים כיום כי אנו נמצאים קרוב מאוד לנקודת האל־חזור ולכן מדינות רבות משקיעות משאבים כדי לעבור לאנרגיה מתחדשת, תוך מזעור הנזק הסביבתי.

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות