לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

במה לבחור? מלמין או MDF?

mdf

תוכן עניינים

כאשר בוחרים את החומרים מהם בונים את משטח העבודה או הארון נהוג להזכיר שני חומרים עיקריים: מלמין ו MDF. במאמר זה נעשה סדר בין המושגים ונבהיר אותם לעומק.

MDF

MDF הוא קיצור של החומר המותאם לבניה של שולחנות, דלתות ורהיטים אחרים. האותיות בלועזית הם ראשי תיבות של המילה Mediom Density Fiberboard. החומר הזה עשוי למעשה מהפסולת שנשארת לאחר עיבוד של העץ, לאחר שהיא נטחנה ונגרסה היטב עד שהיא נראית כמו סיבים. לכן בעברית החומר הזה זכה לשם "סיבית".

היתרון של החומר הזה הוא שהוא זול מאד, ולכן אפשר לייצר ממנו מגוון רחב של מוצרים. עם זאת, החיסרון שלו הוא הרגישות הרבה ללחות, בדומה לשבבים של עץ היוצרים מוצר שמכונה "שבבית".

נהוג לעבד את הסיבית ולאחר מכן להעניק לה צורה של לוחות עץ שמהם מייצרים חומרים שונים.

מלמין

מלמין הוא חומר שמשמש לציפוי של מוצרים שונים, ובמיוחד של עץ. לכן אנו רואים אותו לא מעט פעמים מכסה שכבות של סיבית או של שבבית ויוצר מעליהם שכבה פלסטית. חלק מהאנשים מתבלבלים לפעמים בין מספר סוגי שכבות פלסטיות שונות ומכנים אותם מלמין, למרות שמדובר בפולימר אחר.

נהוג לכסות את העץ המעובד במלמין כדי להעניק לרהיטים העשויים עץ הגנה מסוימת מפני לחות וכן מפני קרני השמש (קרני UV).

לא בטוחים במה להשתמש? התייעצו עכשיו עם הנגרים המומלצים באתר שלנו.

למה משמשים החומרים הללו?

חומרים אלה משמשים כיום כדי ליצור סוגים שונים של ריהוט זול יחסית. מדוע? משום שהסיבית היא תחליף קל לעץ טבעי וזול.

המשקל של מוצרים עשויים סיבית נמוך יותר, ולכן קל לשנעם ולהעבירם ממקום למקום. חלק מהריהוט המוכר כיום הוא למעשה סיבית שעליה יש שכבה של מלמין המגנה עליה באופן זמני.

בעידן בו הנושא של קיימות מודגש, קיימת מגמת צריכה המעודדת דווקא שימוש במוצרים שמסוגלים להישאר בעמידות גבוהה לאורך זמן. לכן, חלק יעדיפו להשתמש בעץ טבעי וליצור פריטי ריהוט ברי־קיימא.

לסיכום, אם עד היום לא הכרתם את ההבדל בין MDF למלמין, כעת ההבדל ברור יותר. חשוב לציין כי עדיין לא נוצרה סיבית עמידה לחלוטין למים, למרות ניסיונות שונים לשפר את התרכובות של החומר. אולי בעתיד ימצא פולימר שיצליח להעניק הגנה מספקת לסיבית כדי שניתן יהיה להפיק ממנה ארונות המותאמים לחדרים רטובים כמו חדר האמבט והמטבח.

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות