לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

תוכן עניינים

חושבים לפתוח עוסק פטור ומתלבטים כיצד לעשות זאת? אספנו עבורכם את השלבים העיקריים שתצטרכו לעבור בדרך.

מהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא עסק שמרוויח פחות מהתקרה המשתנה בכל שנה (כיום היא בסביבות 100,000 ₪ ומשתנה בכל שנה). רופאים וטכנאים שונים אינם יכולים להיות מוכרים כעוסק פטור, גם אם ההכנסות שלהם הם פחות ממאה אלף שקלים. לעוסקים פטורים יש הטבות שונות. הם אינם משלמים מע"מ (וגם אינם גובים אותו מלקוחותיהם), כמו כן הם לרב גם פטורים מניכוי מס במקור ואינם צריכים לדווח למע"מ בכל חודשיים.

מצד שני, חשוב לדעת כי הם אינם יכולים לקזז מע"מ מרכישות שונות ואינם מוציאים חשבונית ללקוח אלא רק קבלות.

הגשת בקשה אונליין לפתיחת עוסק פטור באתר gov

איך פותחים עוסק פטור?

פתיחת עוסק פטור מתבצעת בסיוע של רואה חשבון או באופן עצמאי. יש לפתוח תיק במע"מ ובמס הכנסה ולמלא את הפרטים המתאימים, להציד חוזה שכירות של מקום העסק (גם אם מדובר בבית) וכן לצלם את תעודת הזהות ולהעביר לשני המוסדות. נוסף על כך, יש לפתוח תיק בביטוח הלאומי ולשלם עבור עצמך.

חשוב לדעת שאנשים העובדים במקביל הן כעצמאים והן כשכירים יצטרכו לשלם לביטוח לאומי סכום שונה, משום שהמעסיק גובה מהם דמי ביטוח לאומי.

מה קורה אם העסק הרוויח יותר מהצפוי בשנה מסוימת?

פתיחת עוסק פטור תלויה בהכנסות, ולכן עסק שמרוויח יותר מהסכום המוגדר בחוק חייב לפתוח עוסק מורשה אם סכום ההכנסות שלו עלה. לכן, רצוי להתייעץ עם רואה חשבון ולא לבצע את המהלך של פתיחת עוסק פטור  לבד, כדי לא להסתבך עם רשויות המס בארץ.

יש לזכור כי הכנסה גבוהה יותר תהיה חייבת במע"מ, ולכן על העוסק הפטור להתחיל להוציא חשבוניות ולהוסיף מע"מ לעסקאות כאשר הסטטוס שלו משתנה.

דו"ח שנתי

הן עוסק מורשה והן עוסק פטור צריכים להגיש דו"ח שנתי. גם פה, כדאי מאד להיוועץ באיש מקצוע כדי לא לעשות טעויות מיותרות. טיפ חשוב בנושא זה: עוסק מורשה יכול להזדכות על חלק מההוצאות שלו, ולכן סכום הנטו שירוויח עשוי להיות אפילו גבוה יותר מסכום שהרוויח על אותה הכנסה כעוסק פטור.

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות