לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

טיפים לראיונות עבודה

טיפים לראיונות עבודה

תוכן עניינים

שוק העבודה התוסס בישראל מוביל רבים לחפש משרות טובות יותר בשוק. לפני שאתם ניגשים לראיון הבא אספנו עבורכם כמה טיפים לראיונות עבודה, חשובים ומועילים. גם אם אתם לא מתראיינים בקרוב – שמרו את המאמר לקריאה נוספת בעתיד.

התכוננו לראיון וערכו מחקר מקדים על החברה

בשנת 2022 אין חברה שלא תוכלו למצוא מידע מקדים עליה באינטרנט. אין זה משנה אם זו חברת הייטק גדולה או מיזם קטן יותר. אפילו לחברות הובלה של שניים עד שלושה עובדים יש היום אתר אינטרנט. לכן, חשוב לבדוק מה תחום עיסוקה של החברה לפני הראיון, ולהכיר את הערכים שעל פיהם היא פועלת. ככל שתאספו מידע מקדים רב יותר כך תוכלו להשתמש בו בחוכמה בראיון ולהראות שאתם מועמדים שכדאי להשקיע בהם.

הכינו את עמוד הלינקדאין והרשת החברתית שלכם

כפי שאתם עורכים מחקר מקדים על החברה, כך גם המעסיק העתידי שלכם. גם הוא קרא מן הסתם טיפים לראיונות עבודה מן הסתם הוא מציץ בעמוד שלכם ברשתות חברתיות שונות כמו:

בתקופה בה אתם מחפשים עבודה נסו לוודא שכל העמודים הללו מייצגים ערכים המתאימים למעמדכם. למשל, תמונה שלכם עם כוס בירה בפאב שכונתי יכולה להופיע בתוך אלבום התמונות, אך אל תשאירו אותה כתמונת הפרופיל הראשית שלכם. בנוסף, נסו ליצור כמה שיותר קשרים בלינקדאין, כך תראו כבעלי ניסיון רב יותר בתחום עיסוקכם.

התכוננו למבחן בתחום העיסוק שלכם

כמעט כל ראיון עבודה כולל היום מבחן שנועד לבדוק את הכישורים שלכם. אין זה משנה אם אתם אנשי מקצוע בתחום השיפוצים, מתכנתים או עורכי דין. כולם נבחנים היטב לפני שהם מתקבלים לתפקיד נחשק. לכן, הגיעו מוכנים ודעו לענות על שאלות נפוצות.

בתחום המחשוב, למשל, קל מאד למצוא מבחנים קיימים ברשת. תופתעו לדעת כי מרבית המעסיקים עצלנים מאד. הם לא כותבים את השאלות בעצמם ולכן סביר להניח שחלק מהשאלות שיופיעו במבחן שלכם – יהיו אותן שאלות עליהן התאמנתם מראש!

הכירו את הז'רגון המקצועי של התחום שלכם

בכל נישה יש ז'רגון מקצועי שכדאי להכיר. למשל, אם אתם מתכוונים להתחיל לעבוד בחברת השקעות חשוב להכיר את המושגים שלומדים בתואר בכלכלה – גם אם עדיין לא סיימתם את התואר. אם אתם מתכוונים לעבוד בתחום השיפוצים, רצוי להכיר היטב את שמות חומרי הגלם והמכשור בו תשתמשו.

אם אתם מתחילים לעבוד בעולם ההייטק, כדאי להכיר את הסלנג ואפילו לקרוא מספר בלוגים של מומחים בשפת התכנות בה תעבדו (בעברית). למשל כדאי להכיר את המילה "לדבג" עוד לפני שהתחלתם לעבוד.

אם אתם מומחים בתחומכם, נסו להפגין זאת בעדינות ולא לבלבל את האדם שמולכם במושגים מורכבים. יתכן, שהוא רק עוסק בתחום משאבי האנוש, ואינו מכיר את התחום לעומק.

נכנסתם לחדר הריאיון? בדקו מה תפקידו של האדם שמולכם

נסכם בהמלצה חשובה מאוד. כאשר אתם נכנסים לחדר הציגו את עצמכם בחיוך. אם משבר הקורונה עדיין לא עבר במקום בו אתם מתראיינים לא ניתן ללחוץ יד, אבל תוכלו להצמיד מרפקים. הכי חשוב, בשלב הזה שבו המראיין מציג את עצמו לשאול בקצרה – "מה תפקידך בחברה?". כך, תוכלו להשתמש במידע זה כדי לכוון את הראיון לכיוון שלכם ולהציג ערכים מתאימים. מול מנהל הפיתוח נסו להציג את "יעילות" ו"עבודת צוות" שלכם. מול המנהל – "נאמנות לחברה".

אלה רק מקצת מהטיפים שנוכל לתת – בהצלחה בראיון הבא!

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות