לייעוץ מקצועי והצעת מחיר

בדיקת הפסקת חשמל

בדיקת הספקת חשמל

תוכן עניינים

האור נכבה פתאום, והדבר הראשון שאתם עושים הוא להגיע לארון החשמל כדי לבדוק אם אחד המפסקים קפץ. אתם מגלים שלא מדובר רק בדירה שלכם. בודקים את האור בחדר המדרגות, ומגלים כי רק תאורת החירום עובדת. מן הסתם, הבניין כולו סובל מאותה הבעיה. במאמר זה תגלו כיצד מבצעים בדיקת הפסקת חשמל בעצמכם ומתי כדאי לקרוא לאיש מקצוע.

לפני שמתחילים, כדאי קודם כל לפנות לחברת החשמל ולבדוק האם זו תקלה זמנית הקשורה אליהם:

בדיקת הפסקת חשמל באופן אישי

הבדיקה היחידה שמומלץ לבצע לבדכם היא הזזה של כל המפסקים בארון החשמל. כדאי להתחיל במפסק הראשי של הבית (המופרד מהאחרים) ולאחר מכן לכבות את כולם. אז, התחילו להדליק מפסק אחר מפסק. אם אחד מהם קופץ תדעו שמדובר כנראה בבעיה מקומית בארון החשמל שלכם – ומומלץ להזמין חשמלאי.

מה הגורמים להפסקת חשמל?

קיימים גורמים רבים להפסקות חשמל בישראל. הסיבה הנפוצה ביותר היא סיבה מקומית. תקלה שארעה בחשמל, קצר במכשיר כלשהו או מגע של ידיים רטובות בשקע. כל אלה גורמים למנגנון טבעי שמקפיץ את המתג. במרבית המקרים מספיק לנתק את המכשיר שגורם לתקלה, ולאחר מכן לנסות ולהסיט את המתג. אם הוא עדיין לא עובד יתכן ומדובר בתקלה אחרת.

  • תקלות שניתנות לתיקון על ידי טכנאי: לפעמים מדובר בתקלה שאינכם יכולים לפתור לבדכם בהסתת המתג בארון החשמל. תקלה זו יכולה לנבוע מבלאי של מערכת החשמל בבית, מקצר ששרף חוט חשמל או מסיבות נוספות. כמובן, שבשל סכנת התחשמלות, רק אדם מיומן ובעל הסמכה כחשמלאי רשאי לגעת בחוטים. אל תנסו לעשות זאת בעצמכם.
  • תקלות שרק חברת החשמל יכולה לתקן: ישנן תקלות שרק חברת החשמל עצמה יכולה לתקן. למשל, הפסקה זמנית של אספקת החשמל בשל תיקון עמוד שנפל או עץ שפגע בחוט. כמו כן, סופות גשמים עזות ורוחות עשויות לגרום לתקלות באספקת החשמל שיכולות להשתרע על פני בלוקים שלמים.

הפסקות יזומות

עוד סיבה שיכולה לגרום להפסקת חשמל היא תכנון מוקדם של פעילות חברת החשמל לשדרוג המערכות. אתר חברת החשמל מאפשר לקבל מידע בקטגוריה של "תקלות והפסקות יזומות". שם, בפורטל חברת החשמל ניתן להתחבר לאזור האישי בדיגיטל (עם שם משתמש) ולבדוק אם גם הבית שלכם נמצא באזור בו מתרחשת הפסקה יזומה. אפשר גם לבחור באפשרות של הזנת הכתובת, ללא הרשמה מקוונת באתר.

הפסקת חשמל זו יכולה להימשך מספר שעות. הדרך הכי טובה לדעת האם זה המקרה אצלכם, אם אינכם יכולים להיכנס לפורטל המקוון בטלפון חכם, היא להתקשר למוקד של חברת החשמל במספר 103.

סיכום

לסיכום, אם אתם צריכים לבצע בדיקת הפסקת חשמל, אל תהססו. בדקו את ארון החשמל ובחנו את פעילות המפסקים בדרך שתיארנו מעלה. אם אינכם מסוגלים לפתור את הבעיה, מומלץ לבדוק עם חברת החשמל אם מדובר בתקלה או הפסקה יזומה בבניין. במקרה שחברת החשמל ציינה בפניכם שהתקלה אינה ברשת הארצית פנו לחשמלאי שיפתור את הליקוי במהירות וביעילות.

כתיבת תגובה

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו!

Facebook
Pinterest
LinkedIn

טיפים נוספים

לייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

בעל מקצוע?

רוצה לבנות כרטיס ביקור דיגילי חינם?

כרטיס מעוצב ללא עלות

רוצה לקבל טלפונים מלקוחות חדשים ללא הפסקה?
קבל מאיתנו הצעת מחיר לבנייה וקידום העסק שלך!

הצעה משתלמת ללא התחייבות